Kispályás-blog

Elindult a Karting365 online kupa!

Ha ló nincs...Jah, de mégis van ló!

2020. április 13. - VakhangyA

Sajnos teljesen felforgatta a járvány az életünket! A szükséges óvintézkedések miatt egymást érik a tilalmak, korlátozások és ezek nagy károsultjai a különböző motorsport-események is. A versenyek sportértéke mellett elhanyagolhatatlan azok közösségteremtő hatása is, ugyanis óhatatlanul is közelebb hozza a hasonló érdeklődésű embereket egymáshoz. A Karting365-ös srácok, ha nem is találták fel a spanyol viaszt, de a kezdeményezésükkel egyből két legyet ütöttek egy csapásra: a versengés izgalmát elhozták a nappalinkba, ill. teret adtak annak, hogy az amatőr gokartozás iránt érdeklődők közös időtöltése a kijárási- és gyülekezési tilalmak ellenére is megvalósulhasson. Röviden összegezve, Magyarországon elindult az E-Gokart amatőr bajnokság!

Hogy mit is jelent ez pontosan? Meghatározott feltételekkel a hátunk mögött (rFactor 2 játékszoftver ill. Force Feedback kormányszett), nevetségesen alacsony nevezési költség ellenében, szervezett körülmények között bizonyíthattuk az e-gokart társadalom hazai közönségében, hogy mégis ki a legény a gáton! A nevezés a Karting365 honlapján elérhető, az aktuálisan megjelent verseny kiírás oldalán. A kiírás után két hétig, mintegy selejtezőként, a dedikált szerveren lehet gyakorolni a pályát, ill. a legjobb köridőnk rögzítésre kerül az eredményjelző táblára (Leaderboard challenge). A versenynap maga két, húszperces versenyből és az azt megelőző időmérőkből áll. Mivel a saját gokartomra el nem költött pénztől már eddigre kicsattogott a tenyerem, ill. k.rvára ráérek, a magam részéről egyből belevetettem magam a játékba illetve az Adria pályára szóló "lídörbordos" online pöcsméregetésbe. Az előzetesen offline gyakorló körök után, a magam részéről az odaképzelt testrész méretének biztos tudatában álltam neki az online gyakorlásnak, majd mások idejének tanulmányozása után a meglepődésemet egyetlen szóval tudnám talán kifejezni: LEFAGYTAM! Hidegben pedig egy-két részünk szépen lassan, de biztosan összemegy... A korai - elegendőnek gondolt - 1:05 eleje, 1:04 vége idő eredményeimet majd' két hét gyakorlás után szép lassan 1:03:250-ig sikerült lefaragni, ami az élmenőkhöz képest szép próbálkozás volt ugyan, de abban is biztos voltam, hogy ezek után sem nézik meg esténként az ágyukat, alatta vagyok-e...Ha valaki nem ismerné az rFactor 2-t, akkor annyit nagy vonalakban elmondanék, hogy nagybetűs SZIMULÁTOR. A régies kis Driving Force GT kormányommal is olyan kifinomult, olyan visszajelzéseket ad, hogy szinte érzem a beton morzsákat a slick gumik alatt! Minden mozdulat, minden ráterhelés, tapadásvesztés átjön! Tényleg nagyon hasonlít egy valódi bérgokart kezeléséhez!

logitech-driving-force-gt_ps3_thumb320.jpg

Nem kell ide high-end hardver! A nyolc éve is használtan vásárolt Driving Force GT is bőven megteszi. A fékpedál alá bedugott, kötelező squash labda tunning azért sokat dob rajta!

A verseny napon aztán, az első időmérőn egy közepesen sz@r idővel nyolcadiknak kvalifikáltam magam. Ez nem is lepett meg, előzetesen is kb. ide számítottam. A futam maga állórajttal indult, aminek első alkalommal roncsderbi lett a vége, ezért újraindítás következett. Az újabb rajt után annyi volt a különbség, hogy nem az első körben löktek ki, hanem a harmadikban! Mindegy, innen már csak feljebb volt, úgyhogy szép lassan elkezdhettem a felzárkózást a többiekhez képest.

1.jpg

Az első körben rögtön a pálya mellett találtam magam. Ráadásul a hirtelen ellenkormányzás miatt a kormányom is lelazult az asztalról, így azt is vissza kellett szerelni a helyére, majd megkezdhettem a felzárkózást a többiekhez. (forrás Karting365 livestream)

A szimulátor versenyekben, főleg ezen a szinten az a nehéz, hogy nem tudod mit várhatsz a többi versenyzőtől? Mert a helyes kanyarívek tartása, a féktávok, kigyorsítások pontossága akkora szórást mutat, hogy nagyon nehéz egyszerre más emberrel mozogni a pályán. Emiatt engem nagyon szokott zavarni, ha közel kell menjek valakihez, nagyon nehéz mondjuk egy tiszta előzést véghez vinni. Az agressziót is nagyon mérlegelni kell, sokkal nagyobb az esélye, hogy mindketten buktok ahelyett, hogy legalább az egyikőtök nyerne. Ezt szem előtt tartva sokszor egyszerűbb volt megvárni, míg az előttem levő hibázik és úgy elmenni mellette, mint ténylegesen verseny szituációban megelőzni. Így aztán szép lassan kivárva, úgy jöttem fel nyolc helyet, hogy csak meg kellett várjam, hogy az előttem levő kipördüljön. Azt hiszem a tíz-tizenegy-tizenkettedik helyért kellett két másik versenyzővel megbirkózni, mire tizennyolc kör után véget ért az első futam.

2.jpg

"Ti mind egyéniségek vagytok" Jah, nem...A csodálatos fizika ellenére, az rFactor 2-ben a közvetítéshez nem sokat segít, hogy mindenki ugyanúgy néz ki...(forrás Karting365 livestream)

A második futam ezzel szemben sokkal érdekesebben, versenyszerűbben telt! Igaz, hogy rosszabbul kvalifikáltam, mert a kilencedik helyről, az ötödik sorból kezdtem a futamot. Ennek ellenére - két újra indítást követően - az elöl levők tülekedése következtében a kör végén már hetedik voltam. A második körben aztán, az újabb kakaskodásokat kihasználva ötödikként fordultam a célegyenesbe úgy, hogy az előttem levő Szilágyi Domit támadhattam közben. A harmadik körben aztán, Domi hibáját kihasználva elmentem mellette, de közben megérkezett ránk Vajk Laci, aki hirtelen csak egy fél dimenzióval volt gyorsabb nálunk és akinek ott és akkor nem nagyon voltunk ellenfelek...Idegesített is, hogy többször megpöckölt, ezért a következő körben, a kettes kanyarban hibáztam és emiatt el tudott menni mellettem. Annyira nem is bántott, biztos voltam benne, hogy előbb-utóbb össze ütközünk, nekem meg ez az ötödik-hatodik hely jól esett volna. Domival viszont nagyon egymásra találtunk, aki ügyesen kihasználta a könnyelműségemet és a hetedik körben végérvényesen megelőzött. Innentől a futam - számomra - eseménytelen volt. Végig Domi mögött voltam, vártam mikor hibázik, de az a pillanat nem jött el vagy én nem tudtam kihasználni. A tizennyolcadik körben aztán elérhető közelségbe került és az utolsó visszafordítóban megpróbáltam beszúrni, aminek az lett az eredménye, hogy összeakadtunk...Szerencsére, mivel egyből lassítottam, nem forgattam ki igazán, úgyhogy nem tettem tönkre a versenyét ill. nem veszítettünk pozíciót másokkal szemben, így hatodikként értem célba. Jó ez kezdésnek, nem szomorkodom, de Dominak csak annyit üzennék:

db4401c5392e797a5c6b80a7d9176688731635f74343be46648272b19b47ed20.jpg

Gratulálok, de legközelebb nem veszem el! :)

A végeredmény egy tizedik és egy hatodik hely! Összességében egy remek kis vasárnap esti program volt, ami ha nem is pótol egy valódi verseny élményt, de ebben a vészterhes időszakban be kell érni ennyivel! Ha pótlólagosan is, de a szimulátorok világa eddig is élhető alternatívát kívánt azoknak, akiknek nem volt pénze vagy lehetősége (de inkább pénze...), hogy az alapvetően szükséges versenyzői képességeket megszerezzék vagy fejlesszék magukban. Ha Michelisz Norbi világraszóló sikere vagy az üzemszerűen használt Formula-1-es és más szimulátorok után valaki még mindig kétkedően állna hozzá, ezek a szoftverek (és hardvereik) jelentősen hozzájárultak a modernkori motorsport fejlődéséhez és a benne szereplő versenyzők sikeréhez. Továbbá nagy köszönet illeti a Karting365 csapatát, hogy a saját szabad idejük terhére összehozták nekünk ezt a felületet, ahol kiélhetjük magunkat!

Köszönet érte! A magam részéről biztosan részt veszek a következő futamon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://a-kispalyas.blog.hu/api/trackback/id/tr7315545148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása